13.2.14

Forventninger vs realitet


Så sad jeg pludselig der, over 3000 kilometer hjemmefra, i en lille lejlighed på femte sal, i en by jeg ikke kendte, i et land hvis sprog jeg ikke talte. Og havde en masse forventninger til, hvad der nu skulle ske, og hvor godt det ville blive. Men det hele faldt til jorden med et brag, da jeg startede på jobbet, og jeg med det samme vidste, at det her, det kunne ikke være mit arbejde de næste fire måneder. Så sådan gik det. Jeg kan vælge at se det som en kæmpe fiasko, eller jeg kan vælge at fokusere på, at jeg har lært enormt meget om mig selv, og om hvor jeg står i forhold til det fag jeg brænder for og gerne vil arbejde med. Jeg har altså ikke tænkt mig at gå på kompromis. Hvis jeg skal have lov til at være idealistisk, drømme og begå fejl, er det vel nu hvor jeg er ung og ufuldkommen. Så det gør jeg. Jeg tog en chance, og det gik ikke. Nu må jeg videre til noget bedre.

6 kommentarer :

  1. Godt at du passer på dig selv og giver dig selv de udfordringer som du kan holde til og ved hvornår du skal stoppe.

    Jeg sidder selv i et fremmed land, hvor de taler næsten dansk (norsk) og kom til et job, som var langt fra hvad jeg var blevet lovet, så jeg kender lidt følelsen. Dog sagde jeg jobbet op og fandt et andet, som passede mig bedre, men sådan er vi jo så forskellige.
    Held og lykke i fremtiden.

    Kh Camille.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg prøver i hvert fald. Jeg kan sagtens forstå du valgte at sige fra, hvis det ikke var hvad du var blevet lovet. Jeg sagde skam også op og rejste hjem igen. Nu leder jeg efter et nyt sted.
      Al mulig held og lykke tilbage til dig også!

      Kh

      Slet
  2. you are really good at taking pictures! your blog looks really cool <3 i also have a blog with my sisters you should go check it out here's a link http://sistersrolander.blogspot.dk/ btw cool name "supernova"

    SvarSlet
  3. This is perfect♥ Lovely blog i tell you! Keep it up!

    SvarSlet
  4. Lovely photo :)
    BLOG M&M FASHION BITES : M&M FASHION BITES
    Maria V.

    SvarSlet
  5. Thank you for the awesome blog post! This information is so valuable to us right now!
    neutron stars and pulsars

    SvarSlet